My Guests

Sunday, January 10, 2010

keNangaN TeRinDah


ni nk citer ckit sal pglamn time praktikal bru2 ni..
first2 xtau nk pilih tempat praktikal..xtau kat mane yg best..
darul digital?cosmopoint?usm?kada?or umk?..adoi sakit kepala nk plh..
tp setelah mendapat pandangan dari my fren,family,& cousin..lastly..titik..muktamad.."UMK"..

aku ditempatkan kat library department..xrelate lgsg..ptt IT department laa..
first day kat sana tau x aku kena wat pe? cop buku..waaaa...xnak..time 2 serius aku ckp, mmg rs nyesal plh umk..huhuhu..yg hepy nye time 2 coz ada la gak mamat yg encem..hehehe..leh la wat pengubt kesedihan aku time tu..

4 d second day lak..aku dikenalkan ngn my organization's supervisor..en.Amirul yg comel..baby face..ikuti perbualan kami..
en.Amirul: Brape lama praktika?
aku : Sebulan je..
en.Amirul: Sebulan?#$@%^&* (muka terkejut.!!)hmmm..then saya nk kena bg tgsan aper?system?mane sempat sebulan..xyah la..
aku : suka ati..saya xkisah pape pun..
then ada la dia tnnye sal subject pe yg aku ambk...borak2 dlm setengah jam gak la..
pastu dia bwk g melawat sekeliling library..tunjuk2 system n server ape yg ada kat sana..
n guess what pe task yg dia bg..teka la..key-in data?slh..potostat?slh gak..
k lah..aku bg jwpn..filing...susun2 fail..based on date,n file name..arghhhh..lg tension...

2 3 ari lps tu aku g jpa dia ckp dah xnak wat filing..hehehe..then dia tnye aku nk watpe..time mmg aku blur la nk jwb pe..errrmmmmm..ape ye?..setelah pk tang cni..tang cna..lastly..
develop a system..library asset management system..hmmm..ok la kot..dari aku duk wat filing..baik wat system kan?so lps tu bermula la perjalanan praktikal yg happening giler..
time wat system tu mcm2 berlaku..hepy sgt..n system aku pun berjaya disiapkan..thanks to en.amirul n aiman..

n the best part is pengalaman banjir...can u imagine? umk banjir..hahaha..cam xcye je..
tp tu lah hakikatnye..smua staff kat ctu kalut menyelamatkan buku2..letak kat tempat tggi...
ada yg spai kena berjaga spai mlm..nsb baik budak praktikal xyah berjaga..hehehe..
lepas bnjir lak..kena la kemas..sapu lantai..lap..mop..mcm makcik cleaner lak..
rasanye klu aku mintak keje nk jd cleaner..confirm lulus..hahahaha :))

tp ape2 pun..mmg best la..sedey lak nk berpisah ngn diorng ari tu..
en.mirul,en.adzhar,en.pahmi,pn.t,cik t,kakwani,ciksu,kakhasni,kakt,mc t,maira,en.wan,en.din, shahrul,hanif,fadzli,n aiman..windu giler kat diorang...
library department,umk..best....thaks semua (",)

kek tiramisu dari kakwani..thanks kakwani..best sgt..like it


aiman..time mkn xleh ckp..huhuhu..penuh dlm mulut tu..


en.amirul yg best..sempoi..en.adzhar kat blkg malu2 lak..jap lg kt ambk gmbr ber2 lak k..:P


ngan sebhgian staff..fadzli-hanif-maira-laa-aku-aiman

0 KomeN tuK CerRaseRrA:

Post a Comment